Friday, May 4, 2012

bersediakah aku?

subuh smlm sorg guru lelaki di sek ku meninggal dunia akibat kanser otak..aku mmg tkejut apb mdengar pkhabaran sedih itu kerna aku br mrancang utk mlawatnya di hosp bsama rakan2 sek ku..sudah ajalnya dan aku x bpeluang bjumpa dgnnya..rasa mcm smlm aku bsembang dgnnya tentg rancangnnya utk mgubahsuai dapur di rumah barunya.kasihan sungguh anak2ya yg masih kecil..aku dpt rasakan kesedihan isterinya..aku amat bersimpati...serta berharap beliau dan anak2nya tabah menghadapi dugaan ini...

tiba2 tpikir di benakku akan kekurangan serta kekhilafan diri..

byk sungguh dosa2 ku..gerunnya apb mengingatinya...

adakah cukup ibadatku selama ini?

adakah ibadatku diterima Allah?kadang2 kita x sedar akan kenaifan serta kelalaian yg kita lakukn dlm sedar atau tidak...kita ingt ianya sempurna di mata kasar kita...walaupun pd hakikatnya tidak.

siapakah yg sudi mdoakan ku?jika ditakdirkan diriku pergi sblm sempt mlahirkn sorg ank yg soleh...

cukupkah ilmu yg bermanfaat kusampaikan?

adakah sedekahku seikhlas yg dituntut?

ya...aku perlu berubah skrg sblm tlewat...kerna kita semua tidak tahu bilakah masa kita...biarlah pengakhiran  diri ini nnti dgn penuh iman dan mulia...

Ya ALLAH, ampunilah dosa2ku kerna aku takut akan azab nerakaMU...


No comments:

Post a Comment